هویون از چه فناوری‌ در قلم دیجیتال استفاده می‌کند؟

هویون فناوری‌ PenTech را برای قلم‌های دیجیتال خود توسعه داده است. تا به امروز سه نسل از این فناوری در خدمت بهبود مدل‌های گوناگون قلم‌های دیجیتال قرار گرفته‌اند.

 

نسل اول: PenTech 1.0

قلم‌های نسل اول هویون شارژی بودند. یعنی فناوری آنها به‌ صورتی بود که قلم دیجیتال برای کارکردن نیاز به باتری داشت و این باتری می‌بایست تعویض می‌شد. هر باتری حدود ۸۰۰ ساعت کار می‌کرد. اولین بار قلم‌ دیجیتال ساخته شده برپایه این فناوری در مدل تبلت گرافیکی H420 استفاده شد.

در سال ۲۰۱۲ هویون فناوری PenTech 1.1 را معرفی کرد و اولین بار قلم دیجیتال مبتنی بر این فناوری را در تبلت گرافیکی K58 به کار گرفت. این ارتقا به کاربران اجازه داد تا به جای تعویض باتری بتوانند باتری داخل قلم دیجیتال را شارژ کنند. هربار شارژ قلم باعث می‌شد حدود ۴۰ ساعت بتوان کار کرد.

این نسل از قلم‌های دیجیتال دو مشکل داشتند. اول دردسر تعویض باتری و یا شارژکردن آن بود. دیگری اضافه وزنی بود که وجود باتری به قلم دیجیتال تحمیل می‌کرد. این وزن اضافه در زمان‌هایی که طراحان ساعات زیادی از قلم استفاده می‌کردند باعث اذیت و خستگی دست می‌شد.

 

نسل دوم: PenTech 2.0

در سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت هویون نسل دوم قلم‌های دیجیتال خودش با فناوری PenTech 2.0 را عرضه کرد. اولین بار این فناوری همراه با تبلت گرافیکی H640P ارائه شد. این نسل از فناوری Electromagnetic Resonance استفاده می‌کرد و استفاده‌کننده‌‌‌ها را از مشکل تعویض یا شارژ باتری خلاص نمود. در این نسل ساختار داخلی قلم همچنان شبیه نسل اول بود و باعث می‌شد که شکل نوک و سنسور قلم به گونه‌ای باشد که بخصوص در مانیتورهای طراحی مقداری فاصله نشانگر با صفحه در لبه‌های مانیتور احساس شود.

 

نسل سوم: PenTech 3.0

برای رسیدن استفاده‌کنندگان به یک تجربه بهتر شرکت هویون فناوری PenTech 3.0 را معرفی کرد و اولین بار قلم دیجیتال ساخته شده با این فناوری را همراه با مانیتور طراحی Kamvas 13 عرضه نمود. این نسل از سنسور متفاوتی استفاده می‌کند. در این روش موقعیت سنسور از ۶ میلی‌متر به ۳.۵ میلی‌متر کاهش پیدا کرده که باعث بهبود نرخ پاسخگویی قلم می‌شود. همچنین در این نسل فرم نوک قلم‌ها برای افزایش دقت بهینه‌سازی شده است.